Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Medicina chinezească contra îmbătrânirii


Să facem zilnic exerciții de menținere a formei.

Exercitiile fizice  intarzie mult procesul de imbatranire, in special exercitiile chinezesti de mentinere a formei, care sunt usoare si impiedica extenuarea. De fapt, cea mai mare parte a declinului fizic de care sufera persoanele mai varstnice  isi are radacinile nu in varsta, ci in simpla folosire inadecvata a mintii si trupului. Nu mai exista nicio indoiala ca exercitiile fizice regulate reprezinta una dintre cele mai bune cai de a preveni si de a trata aproape toate tipurile de boli. Exercitiile pot energiza sistemul imunitar, pentru a opri raspandirea virusilor si a celulelor imbolnavite. Dat fiind ca nu cer eforturi epuizan-te, exercitiile chinezesti usoare sunt cea mai buna formade exersare. Ele nu au efectele secundare produse de  unele sporturi grele.

*

Acumulati frecvent in gura saliva si inghititi-o. Saliva este un fluid corporal pretios, cu puteri magice in  tratament si intinerire. De sute de ani chinezii i-au acordat  cel mai inalt respect, cu toate ca  valoarea ei de-abia incepe sa fie  perceputa in Occident. Saliva poate  hrani creierul, ajuta la digestie,  detoxifica organismul, mareste flexibilitatea, sporeste luciul si  netezimea fetei si corpului,  stimuleaza sexualitatea si intareste  imunitatea – toate functiile care se  opun efectelor imbatranirii (cititi mai multe AICI:  Saliva, conform medicinii traditionale  chineze, este “lichidul de aur”. Inghititi regulat saliva si veti avea o  sanatate de fier!)

*

Sa ne lovim usurel cu degetele  capul si urechile. Capul este cartierul  general al vietii. Daca zilnic il lovim  usor cu degetele, efectuand exercitiul  intern al lui Dharma „Bataia Tobei  Ceresti”, stimulam functionarea  mintii, imbunatatim memoria si, de  asemenea,

prevenim sau amelioram  tiuitul in urechi si bolile Parkinson si  Alzheimer – afectiuni care in zilele  noastre insotesc din ce in ce mai  frecvent batranetea.

*

Sa ne trecem des degetele prin par.  Pieptanarea frecventa a parului cu  degetele goale poate stimula  circulatia sangelui, dezvolta  capacitatea mentala si memoria si pastreaza culoarea naturala a parului.

*

Sa strangem usor din dinti de mai  multe ori pe zi. Dintii sunt alt semn  important al varstei. Pierderea dintilor  este asociata adesea cu batranetea.  Pentru a-i pastra, chinezii din  vechime recomandau sa inclestam  usor dintii. Aceasta nu numai ca ii intareste si ii impiedica sa de  deterioreze prematur, ci stimuleaza si  sexualitatea si forta mentala.  Miscarile dintilor afecteaza nemijlocit  functionarea psihica si performanta  sexuala.

*

Sa ne masam talpile de mai multe  ori pe zi. Exista o poveste  chinezeasca despre o familie in care  mai multe generatii au trait peste 100  de ani. Cand au fost intrebati care sunt secretele longevitatii lor,  membrii familiei au raspuns ca isi  masau des talpile. Talpa este locul din  care porneste meridianul rinichiului.  Masarea frecventa a talpilor poate  intari forta rinichilor si ii face sa  comunice cu inima, un proces cunoscut in lucrarile clasice ale  sistemului chinez de ingrijirenaturala  a sanatatii sub numele shui huo ji  („apa si focul se echilibreaza intre  ele”).

*

Sa contractam si sa relaxam des  muschii anali si degetele picioarelor.  Aceasta stimu-leaza sexualitatea, qi-ul  rinichilor, functia urinara si alte functii  asociate adesea cu varsta. Daca  vitalitatea sexuala scazuta si  incontinenta sunt simboluri ale imbatranirii premature, contractarea  si relaxarea ritmica a muschilor anali  si a degetelor picioare-lor, efectuate  frecvent, pot intarzia procesul de  imbatranire, impiedicand aparitia  acestor dereglari.

*

Sa nu lasam stomacul sa se umple  la nicio masa mai mult de 70-80% din  capacitatea lui, chiar daca alimentatia  ne este sanatoasa.

A consemnat: Dan Secrieru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *