Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

APTOR condamnă folosirea ilegală a produselor fără drepturi de proprietate


Dezvoltarea turismului este o prioritate pentru administrația orădeană, fapt certificat de investițiile în infrastructura specifică și în acțiunile de promovare și de atragere de turiști. Această strategie a fost demarată în 2009 prin stabilirea priorităților de investiții în infrastructura de turism, continuând în 2014 cu înființarea unei structuri de parteneriat public-privat, APTOR, care să contureze o strategie de dezvoltare și promovare a turismului, acțiuni soft, cu scopul de a crește numărul de turiști. Din 2015 până în prezent, numărul de turiști a crescut cu peste 40%, ajungând la cifra de 200.000 la sfârșitul lui 2016.

În dezvoltarea turismului local, actorii cei mai importanți sunt cei privați și, cum este firesc, Primăria Oradea a realizat toate demersurile și acțiunile necesare pentru a contribui la creșterea numărului de turiști și, implicit, a veniturilor societăților private care oferă servicii în acest domeniu.

Deși uneori criticate, acțiunile realizate până în prezent au consfințit statutul de destinație turistică al orașului nostru. Vom susține în continuare colaborarea și discuțiile deschise cu mediul privat din domeniul turismului, acesta fiind principalul vehicul de interacțiune cu turiștii, dar condamnăm ferm acțiunile de furt a unor produse care țin de proprietatea intelectuală a Municipalității, în cazul acesta mai exact APTOR.

Dorim să atragem atenția public, dar și pe cale legală sau în instanță dacă va fi cazul, cu privire la o acțiune pe care unul dintre actorii turistici privați de pe piața orădeană a făcut-o în această săptămână. Este vorba de compania Cristesim SRL, companie care controlează activitatea Hotelului CARO Boutique Hotel & Restaurant, care prin folosirea ilegală a unor produse ale căror drepturi de proprietate intelectuală aparțin Primăriei, APTOR, poate cauza un prejudiciu de imagine destinației turistice, cu consecințe greu de estimat, doar pentru a servi unui scop comercial punctual.

Acțiunile de furt intelectual la care facem referire sunt:

  • Realizarea unui site web și pagină facebook, Visit Oradea City, care creează confuzie, prin asemănarea cu pagina oficială de turism a orașului și care are scop comercial pentru compania mai sus amintită;
  • Folosirea pe acest site a logo-ului VisitOradea, care este proprietatea intelectuala a APTOR;
  • Folosirea pe platforma de WordPress a acelorași însemne Visit Oradea, a căror proprietate intelectuală o deține APTOR;
  • Folosirea fără consimțământul deținătorilor drepturilor de proprietate intelectuală (APTOR) a filmelor de prezentare oficiale a destinației turistice.

Menționăm de asemenea că butoanele de pe site care fac trimitere la paginile de social media ale site-ului duc la paginile Hotelului ”Caro Boutique Hotel & Restaurant” și ale dlui Călin Corpaș, jurnalist local.

Printr-o acțiune legală deja demarată, vom solicita sancționarea conform legii a încălcării drepturilor mai sus amintite, dar prin acest comunicat solicităm public celor vizați încetarea utilizării, fără consimțământul deținătorilor drepturilor de proprietate intelectuală, a tuturor materialelor copiate ilegal din diferite surse deschise de internet.

Înțelegem beneficiile pe care promovarea destinației, prin mai multe canale, o poate avea, dar solicităm ca utilizarea oricăror materiale care sunt proprietatea intelectuală a Primăriei sau structurilor acesteia să fie făcută doar după obținerea acestui drept, cu atât mai mult cu cât scopul utilizării este unul economic și particular. Atașat, câteva imagini care prezintă situația mai sus invocată.

În speranța unei colaborări corecte cu toți actorii din turismul local, vă mulțumim.

Mihai Jurca, Director executiv APTOR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *