Festivalul Internațional „Flori de Mai”, ediția a XI-a, la sala Arcadia Oradea
Mai 18, 2018, 0 Comentarii
Iubesc primăvara oriunde, dar dacă aș putea alege, aș întâmpina-o mereu în gradină. Acolo unde înfloresc florile, există și speranță.
În acest context, Centrul Școlar de Educație Incluzivă ”Orizont” Oradea, a organizat Festivalul Internațional „Flori de Mai”, ediția a XI-a, desfășurat la Sala „Arcadia” a Teatrului Regina Maria Oradea, în 16 mai 2018.
Prin activitățile propuse în cadrul proiectului ”Flori de Mai”, organizatorii au dorit să inițieze și să desfășoare activități de pregătire, selecție, expunere și prezentare în concurs a unor obiecte decorative confecționate de copiii cu cerințe educative speciale (CES) din învătământul special bihorean, național și internațional, precum și să prezinte momente artistice de calitate pentru a contribui la socializarea și integrarea acestor copii prin activități art-terapeutice.
Festivalul a avut 4 secțiuni și s-a adresat instituţiilor de învăţământ special și claselor din învăţământul de masă care au elevi integraţi, sub formă de concurs pe tema ”Primăvara – anotimpul bucuriei”. Secțiunile bine reprezentate au fost:
– Decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative)
– Muzică (cântece și melodii interprtate la diverse instrumente muzicale)
– Dans (dans modern, dans popular)
– Teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare de decor, costume)
– DVD
Programul artistic prezentat de fiecare instituție a constat într-un moment de: dans, muzică, teatru, de maxim 10 minute. Lucrările prezentate în cadrul secțiunii expoziție de fiecare instituţie au fost dispuse sub forma unui tot unitar.
Un juriu format din reprezentanți ai unor instituţii culturale de prestigiu din judeţ, parteneri ai evenimentului, a desemnat câştigătorii fiecărei secţiuni, pe baza fișei de evaluare care conține criterii stabilite de organizatori și cunoscute de participanți.
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt: elevii cu CES din şcolile speciale şi elevii cu CES integraţi, iar cei indirecţi: colegii elevilor integraţi, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinţii elevilor participanţi, care au ocazia să-şi vadă elevii pe scenă, comunitatea.
Prin desfășurarea acestui festival și pe viitor, se dorește menţinerea unei bune relaţii de colaborare cu familiile elevilor şi cu reprezentanţii autorităţilor locale, creşterea stimei de sine şi încrederea în forţele proprii la elevii implicaţi în festival având în vedere că sunt copii cu cerinţe educative speciale, iar unii dintre ei nu au mai urcat niciodată pe scenă, elevii vor socializa şi vor forma relaţii de prietenie cu colegi din şcolile partenere, vor îmbina utilul cu plăcutul și vor descoperi tradiţii şi obiceiuri noi.
Prin introducerea concursului în Codul Activităților Educative Naționale, evenimentul a fost deschis instituţiilor din toată ţara și din străinătate, ceea ce pentru organizatorii orădeni reprezintă un indicator al reuşitei.
La ediția din acest an au participat, în spectacol, în jur de 33 de formații artistice, 260 de elevi (pe scenă) din instituții bihorene, din țară și din străinătate, la secţiunea DVD au participat 11 formaţii artistice, coordonate de cadre didactice din 11 instituții bihorene, din țară și din străinătate, iar la secțiunea decorațiuni, vor expune lucrări ale copiilor cu CES, coordonati de cadre didactice din 102 de unități scolare din întreaga tară și din străinătate. Au răspuns invitației oaspeți din Turcia, Ungaria, Lituania, Grecia și Polonia.
Prin efortul conjugat al școlii organizatoare, al colaboratorilor, partenerilor și sponsorilor, toți copiii au fost recompensați pentru munca lor cu multe diplome și cadouri.
Prof. dr. Angela Marușca























