Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

”Comoedia error-Forme 3”, un nou tip de spectacol-experiment pentru orădeni


Un tip nou de spectacol pentru Oradea, ”Comoedia error – Forme 3”, un studiu care ne pune față în față cu noi înșine. Poate fi haios, crud sau iluminator. Depinde de fiecare spectator cum percepe piesa, dar și cât de curajos este să se privească pe sine prin intermediul actorilor.

La un astfel de spectacol ne invită Experiment. Teatru. Clandestin. (E.T.C.) la început de weekend, mai cu seamă vineri, 14 Iulie 2017, de la ora 21,30, în Teatrul de Vară din Cetatea Oradea.

Piesa va începe după lăsarea întunericului, tocmai ca efectul să fie mai mare. Nu vor monștri care să ne sperie, nici nu vor fi stinse luminile, spațiul este suficient de larg pentru claustrofobi, care vor fi în siguranță .Va fi multă trăire, viață și poate ceva nou, multă mișcare.

Așa cum a fost și în piesele Forme 1 și 2 și acum totul e în mișcare. Spectatorul nu are timp să se plictisească deoarece trece dintr-un plan în altul. E o reprezentație mereu nouă, actuală prin locul de desfășurare, mereu schimbătoare.

Biletul de acces costă 25 de lei, dar nu vor fi cheltuiți degeaba. La final, veți înțelege de ce. Numărul locurilor e limitat.

Cine o pune în scenă?

  • Sebastian Bărbălan: direcţia artistică
  • Peter Papp: lumini
  • Gianluca Misiti: muzica
  • Performerii: Camelia Lolea, Daniela Neagu, Timea Ferenczi, Oana Marina Ciorba, Remus Ilisie, David Silaghi, Răzvan Marchiş, Elvis

 

Am solicitat câteva cuvinte de la un regizor, Sebastian Bărbălan, artist mult apreciat și de orădenii care deja au luat contact cu lumea E.T.C, dar și peste hotare:

În tentativa de a continua un proiect început cu ani în urmă, am reușit să formez un grup de perfomeri autentici care înțeleg valoarea „operației scenice‘’, o chirurgie neînțeleasă încă de cei care propun și cei care ascultă”.

„Comoedia error” –  este al treilea exercițiu Forme – inspirat din Ovidiu și este mai mult decat un –exercițiu – performance – spectacol, este o întâlnire între actor și actor, o întâlnire între actor și spectator, o întâlnire între spectator și spectator.

Am încercat să ofer o „dramă în mișcare”, fără un sens logic, o poveste; o dramă care urmărește o traversare emoțională atât a performerului cât și a spectatorului. Textul costumul, decorul nu fac decât să completeze  această propunere atât de complexă. Întrebările care apar în timpul și după „întâmplare’’ sunt legitime și își vor  găsi răspuns în alte întrebări care au răspuns în alte întrebări. Teatrul este într-adevăr cea mai profundă oglindă a timpului, în care omul însuși se  reflectă, dar nu pentru a se opri în fixitatea formei lui, ci pentru a examina, a cerceta si a se instrui, ca un  dansator.

 

Text: Ioana Ștefănică, Foto: Claudiu Szabo

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *