Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Reindustrializarea Europei și dezvoltarea durabilă, în conceptul „Industry 4.0”


Robotizare, industrializare, simulatoare – unificarea tehnologiei digitale şi a internetului cu industria convenţională sunt concepte cu care Consiliul Judeţean Bihor operează pentru a înfiinţa prima clasă în sistemul de învăţământ dual din Bihor.

Bazele acesteia vor fi puse în 31 octombrie, atunci când agenţi economici,  dascăli şi autorităţi vor parafa naşterea unei clase de sudori la Cadea. Mulți observatori estimează că lumea este la începutul unei noi revoluții industriale, aceasta fiind considerată a patra revoluție și poartă numele de „Industry 4.0”.

De aceasta este conştient şi managerul proiectului, prin care Consiliul Judeţean vrea să înfiinţe clase în care să se studieze în forma de învăţământ dual. Aflat la un simpozion despre viitorul învăţământului dual, Zoltan Hizo a vorbit despre formarea meseriaşilor în contextul în care România nu îşi doreşte să mai fie doar o ţară de „lohn”.

Conectarea multor produse la internet, prezența senzorilor, expansiunea comunicațiilor wireless, dezvoltarea roboților și mașinilor inteligente, analiza datelor în timp real au potențialul de a transforma modul în care producția este realizată.

De toate acestea este gata să ţină seama managerul Zoltan Hizo atunci când va lansa prima clasă în sistem dual din Bihor, adică în această toamnă, la Cadea. Aşa cum la nivel european, din perspectivă politică şi socială prin conceptul Industry 4.0 se urmărește reindustrializarea Europei pentru o dezvoltare durabilă, după două decenii în care producția a fost transferată în Asia și s-a ajuns ca numai una din 10 companii la nivelul UE să facă fabricație, aşa se doreşte şi reindustrializarea Bihorului.

În opinia managerului Hizo Zoltan cheia reindustrailizării Bihorului e tocmai învăţământul dual. La simpozionul de la Beiuş, Hizo Zoltan a precizat că viitorii elevi nu trebuie să se sperie că vor învăţa sudura inhalând fum și gaze. La Cadea, sudura se va învăţa în simulatorul de sudură, un aparat unic în România, care, pe lângă rolul didatic poate să fie utilizat pentru mostre reale şi standardizate, sau piese de lucru reale.

Acest simulator permite reducerea costurilor cu materialele de până la 25%, exersarea într-un mediu sigur și nepoluant și evaluarea obiectivă a sudurilor virtuale executate de cursanți pe baza unui sistem standardizat de acordare a unui punctaj.

Veronica Bursașiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *