Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

“Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!”, campanie națională


Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane şi partenerii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, Asociaţia Ecumenică a Bisericilor din România – AIDRom, Asociaţia eLiberare, Fundaţia World Vision România, implementează campania naţională de prevenire a traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă “Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile!”. 

Campania urmăreşte prevenirea traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă şi se implementează, la nivel naţional, în perioada aprilie – decembrie 2018.

Obiectivele urmărite de campanie:

  • creşterea gradului de conştientizare în rândul persoanelor vulnerabile cu privire la traficul de fiinţe umane;
  • informarea şi sensibilizarea populaţiei privind implicaţiile traficului de persoane, în vederea reducerii cererii din perspectiva exploatării prin muncă;
  • creşterea gradului de implicare a misiunilor diplomatice ale României în informarea cetăţenilor români cu privire la riscurile asociate traficului de persoane;
  • informarea instituţiilor şi organizaţiilor implicate în prevenirea şi combaterea traficului de persoane privind dimensiunea şi formele de manifestare ale acestui fenomen;
  • creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie, în vederea reducerii numărului de informaţii inexacte şi ambigue referitoare la unele aspecte ale traficului de persoane transmise publicului.

Grupul ţintă al campaniei este formata din tineri cu vârste până în 18 ani, persoane adulte aflate în căutarea unui loc de muncă în ţară sau în străinătate, precum şi persoane fizice şi juridice susceptibile să utilizeze serviciile unei victime a traficului de persoane exploatate prin muncă (angajatori, agenţii de recrutare a forţei de muncă etc.).

  1. MESAJUL ŞI LOGO-UL CAMPANIEI

Mesajul campaniei: „Din muncă trebuie să câştige atât angajatorul, cât şi angajatul. Folosirea serviciilor unei victime a traficului de persoane este pedepsită de lege“.

Sloganul campaniei: „Cunoaşte-ţi drepturile! Respectă-ţi obligaţiile !

ACTIVITĂŢILE CAMPANIEI 

Activităţile campaniei presupun întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă, organizarea unor mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale şi presă, precum şi diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. (afiş, pliant, broşură).

  1. Întâlniri directe cu reprezentanţii grupului ţintă.
  2. Realizarea materialelor promoţionale de susţinere a mesajului antitrafic al campaniei (afiş, pliant, broşură, pix, set pix şi stilou, memory stick, tricou, şapcă, sistem roll-up, planner, balon, cană termoizolantă, pelerină de ploaie, plachetă).
  3. 3. Realizarea şi difuzarea fimului documentar privind problematica traficului de persoane în scopul exploatării prin muncă.
  4. Organizarea a 42 de mese rotunde, la care vor participa instituţii guvernamentale, ONG-uri, autorităţi locale, presă.
  5. Promovarea mesajului antitrafic al campaniei prin intermediul a 34 de panouri publicitare stradale.
  6. Diseminarea materialelor de campanie în cadrul activităţilor de prevenire desfăşurate de specialiştii Centrelor Regionale ale A.N.I.T.P. în vederea susţinerii şi completării întâlnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

Componenta media – Difuzarea spoturilor video şi filmului documentar. În vederea creşterii gradului de informare a publicului larg cu privire la riscurile asociate traficului, se preconizează difuzarea spoturilor (audio şi video de 30 de secunde) şi filmului documentar (de 15 minute) ale campaniei, atât prin intermediul multiplicatorilor de opinie, reţelelor de social-media, cât şi în cadrul întălnirilor directe cu reprezentanţii grupului ţintă.

Campania „CUNOAŞTE-ŢI DREPTURILE! RESPECTĂ-ŢI OBLIGAŢIILE!” se derulează în cadrul proiectului „Reducerea amplitudinii traficului de persoane printr-o mai bună informare a cetăţenilor” – ROFSIP2016OS5A10P02, ce se implementează la nivel naţional, pe o perioadă de 36 de luni.

  • Despre proiect:

Proiectul îşi propune dezvoltarea de campanii de informare în scopul reducerii cererii şi ofertei asociate tuturor tipurilor de exploatare, combaterea stereotipurilor şi prejudecăţilor care vizează victimele traficului de persoane şi creşterea implicării în activităţile de prevenire a multiplicatorilor de opinie.

Proiectul este finanţat prin Fondul pentru Securitate Internă, componenta Cooperare Poliţienească, având ca obiectiv general creşterea gradului de informare şi conştientizare a populaţiei în ansamblu şi a grupurilor de risc privind implicaţiile traficului de persoane.

Comisarul Dorina Mărcuţ, de la ANITP

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *