Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Şeful Direcţiei Economice a Primăriei Oradea consideră că 2015 a fost un an atipic


În conferinţa de presă, Nadia Haș, Directorul executiv al Direcției Economice a Primăriei Oradea, a prezentat anul 2015 ca pe ”un an atipic, un an al provocărilor și al superlativelor, atât din punct de vedere al absorbției de fonduri U.E, cât și în ceea ce privește realizarea bugetului de investiții, care a fost de 6 ori mai mare faţă de cel din anul 2013, dar și din punct de vedere al contractării de credite sau al recuperării creanțelor.”

În prezentarea făcută de aceasta, au fost detaliate mai multe capitole ce țin de activitatea Direcției Economice: sinteza execuției bugetare, veniturile bugetului local, cheltuilelile operaționale ale bugetul local, bugetul de investiții al municipiului, sursele de finanțare ale investițiilor publice, structura investițiilor publice, datoria publică a municipiului Oradea, gradul de îndatorare al municipiului, administrarea creanțelor fiscale, situația proprietăților generatoare de impozite locale, situația încasării creanțelor fiscale, situația bonificațiilor acordate, numărul restanțierilor la plata impozitelor, rezultatele acțiunii de executare silită, facilități fiscale acordate investitorilor, schema locală de atragere a investițiilor.

Pentru a îmbunătăți relația cu cetățenii, Direcția Economică din Primăria Oradea a luat mai multe măsuri, precum: modificarea programului de lucru cu publicul în sensul prelungirii acestuia (luni – joi 7.30 – 18.00, vineri 7.30 – 16.00), instalarea de mijloace de comunicare (plasme cu informații de actualitate) în centrul de relații cu publicul și zonele publice din cadrul instituției, aplicaţia pentru plata impozitelor și taxelor locale de pe dispozitivele mobile (Mobile pay), sistem de notificare prin s.m.s. a contribuabililor legat de ridicarea de acte emise (avize, acorduri). Pe lângă acestea, s-au mai realizat: implementarea în piramidă a unui punct de încasare de tip Pay Point pentru plata facturilor de utilități publice (apă, energie termică, gaze naturale, energie electrică), aplicația pentru transmiterea de sesizări către primărie direct de pe dispozitivele mobile – Oradea City Report, scanarea documentelor de impunere fiscală (arhivare electronică) prin achiziționarea unor echipamentele de scanare.

Directorul executiv al Direcției Economice din Primăria Oradea, Nadia Haș, a mai precizat în finalul conferinței de presă: ”Proiectele Direcției Economice pentru anul 2016 sunt adecvate provocărilor care ne așteaptă în acest an, provocări legate de implementarea sistemului de impozitare stabilit de noul Cod Fiscal. De asemenea, avem preconizată o activitate foarte intensă de completare a bazei de date cu informațiile, care în acest moment lipsesc, pentru stabilirea impozitelor pe anul 2016. Primul obiectiv este, însă, să asigurăm managementul financiar adecvat pentru proiectele pe care autoritatea locală și le propune”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *