Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Prima sâmbătă din luna noiembrie, este prima zi în noua „Piață 100”


Sfârșitul de săptămână de la finalul lunii octombrie va fi ultimul în care Piața Obor, redenumită Piața 100, va funcționa pe vechiul loc. Începând din 3 noiembrie 2018, drumurile orădenilor în căutare de antichități, îmbrăcăminte, încălțăminte, autoturisme sau altfel de obiecte se vor îndrepta spre noul loc, situată pe șoseaua de centură, vis-a-vis de Cartierul Europa.

Lucrările de amenajare a noii Piețe 100 se apropie de final, sâmbătă, 3 noiembrie 2018, fiind prima zi de funcționare în noul amplasament de pe șoseaua de centură.

Într-o conferință de presă organizată miercuri, 10 octombrie 2018, în teren, directorul Administrației Domeniului Public (ADP) Oradea, Liviu Andrica, a prezentat stadiul lucrărilor, valoarea investiției, precum și alte detalii tehnice și organizatorice.

În noua zonă au fost realizate 1.830 locuri pentru vânzare de antichități, haine și alte obiecte, în timp ce pentru vânzarea de autoturisme au fost prevăzute 1.350 de locuri.

Lucrările de investiții în valoare de 8.550.000 lei, fără TVA, au fost finanțate de către Primăria municipiului Oradea și realizate de firma Trameco în asociere cu Drumuri Bihor și Drum Asfalt. Suplimentar, au fost efectuate lucrări la spațiile comerciale (montat ferestre, uși termopan, turnat pardoseli), o platformă pentru deșeuri, pereți antifoc, drum și porți de acces, în valoare de 759.000 lei, sumă provenită din fondurile proprii ale Administrației Domeniului Public Oradea.

Suprafața amenajată este de 8,3 ha, mai mare cu peste trei hectare decât actuala locație. Din această suprafață, 2.100 mp revin construcțiilor, și anume o clădire administrativă, 32 de chioșcuri de alimentație publică, fiecare de 54 mp, patru toalete publice, câte una la fiecare tronson, și două spații pentru depozitat deșeuri. Având în vedere că în vechea piață nu existau locuri de parcare în interior, în noua locație a fost prevăzut și un astfel de spațiu, cu 614 locuri pentru autoturisme și 14 locuri pentru microbuze.

“Îi sfătuim pe viitorii utilizatori ai pieței să își achiziționeze mese pliante și corturi demontabile, deoarece în noua Piață nu vor fi montate mese comerciale și nici nu se va permite montarea de structuri fixe. Acest lucru se întâmplă peste tot în țară și în lume, în bazaruri, cu atât mai mult cu cât spațiul ocupat de vechea piață a fost transformat într-un depozit de gunoaie. La finalul zilei, piața va trebui să rămână goală, curată, comercianții având o oră la dispoziție după terminarea programului pentru a aduna mesele și a face curățenie. Ne dorim un spațiu liber și pentru alte activități, cum ar fi unele expoziții sau concerte”, informează Liviu Andrica, directorul Administrației Domeniului Public Oradea.

Programul de funcționare al noii Piețe 100 va fi, pentru zona auto, de luni până sâmbătă, între orele 8 – 18, și duminică, între orele 6 – 18, iar pentru zona bazar, sâmbătă și duminică, între orele 6 – 17.

Casieria va fi deschisă zilnic, după următorul program: luni – vineri, între orele 9.00 – 18.00, iar sâmbătă – duminică, între orele 6 – 17.

Autobuze OTL pentru pietoni

Pentru a facilita accesul la noua Piață 100, ADP Oradea va închiria autobuze de la OTL, care să efectueze, gratuit, transportul pietonilor. Acestea vor circula în fiecare sâmbătă și duminică, cu plecare din parcarea de la vechea Piață Obor. Frecvența mijloacelor de transport va fi, pentru început, din 20 în 20 de minute, începând de la ora 8 și până la ora 14, urmând a fi ajustată în funcție de cererea comercianților și a clienților noii piețe.

Loredana Buz, Consilier Relații Publice ADP Oradea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *