Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Începe înscrierea copiilor la creşă, pentru anul şcolar 2018-2019


În perioada 4-29 iunie 2018, Direcţia de Asistenţă Socială Oradea organizează sesiunea de înscriere a copiilor la creşă, pentru anul şcolar 2018-2019.

Sunt 245 de locuri în 13 creșe. Dosarele se depun la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea, str.Primăriei nr.42, Serviciul Relaţii cu Publicul şi Evaluare Iniţială, după următorul program:

Luni, Marţi şi Miercuri: 7,30 – 16,30;  Joi: 7,30 – 18,30;  Vineri: 7,30 – 16

Actele necesare înscrierii copiilor la creşă sunt următoarele:

  1. cerere de înscriere tip (se poate procura de pe site-ul DAS Oradea  http://www.daso-oradea.ro/pagina/acte-necesare-formulare#pagina/acte-necesare-formulare   sau de la sediul DAS Oradea str.Primariei nr.42 – Serviciul Relaţii cu Publicul si Evaluare Initiala
  2. certificatul de naştere al copilului – în copie și original;
  3. actele de identitate ale părinţilor/reprezentanţilor legali, certificatele de naştere ale fraţilor  minori şi, după caz, hotărârea/sentinţa de plasament sau a sentinţei de încredinţare în vederea adopţiei – în copie și original ;
  4. adeverinţă de venituri în original pentru fiecare dintre părinţii/reprezentanţii legali, care să cuprindă venitul brut al părintelui pe ultimele 6 luni, anterioare înscrierii. După caz acestea pot fi:
      1. adeverinţă în original cu venitul brut al părintelui realizat în ultimele 6 luni, anterioare înscrierii (în situaţia în care părintele/părinţii sunt salariaţi);
      2. Decizia de stabilire a cuantumului indemnizaţiei pentru concediul de îngrijire şi creştere a copilului emisă de Agenţia Judeţeană de Prestaţii şi Inspecţie Socială Bihor (dacă mama/tata este sau a fost în ultimele 6 luni în această situaţie) – în copie și original;
      3. ultima  Declaraţie privind veniturile realizate, înregistrată la Administraţia Finanţelor Publice sau Adeverinţă Fiscală (în situaţia în care părintele este persoană fizică autorizată, are o profesie liberală sau nu este salariat) – în copie și original ;
      4. declaraţie scrisă pe proprie răspundere că în utlimele 6 luni nu a realizat venituri ( în situaţia în care părintele/părinţii nu au desfăsurat nici o activitate aducătoare de venituri, în ultimele 6 luni anterioare înscrierii );
  1. adeverinţă în original de la locul de muncă al părintelui care se află în concediu pentru creşterea copilului în care se va specifica data încetării suspendării contractului de muncă;
  2. adeverinţă în original de la grădiniţa care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşă, dacă este frecventată de fraţi sau surori ai copilului pentru care se solicită înscrierea la creşă;
  3. fişa de imunizări în original, întocmită conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătăţii cu privire la intrarea copilului în colectivitate. În situaţia în care copilul nu are schema de vaccinări obligatorii în România efectuată, medicul de familie va preciza pe fişa de imunizări faptul că acesta urmează să recupereze vaccinurile lipsă şi că este cuprins în schema de vaccinări obligatorii în România;
  4. adeverinţă în original de la unitatea de învaţămant frecventată de către mamă la forma de zi (dacă este cazul);
  5. sentinţă de divorţ/dovadă cuantum pensie  de întreţinere(alimentară) – dacă este cazul – în copie și original;
  6. alte acte doveditoare privind situaţia de dificultate a familiei – dacă este cazul;
  7. dosar plic.

Informaţii detaliate se pot obţine la numărul de telefon 0359/411925.

Criteriile pentru departajarea copiilor la înscriere  în vederea clasificării dosarelor pentru admiterea copiilor în creşă sunt:

  1. Domiciliul părinţilor cât mai apropiat de creşa la care se solicită înscrierea (dovedit prin copia după actul de identitate) – 5 puncte pentru fiecare părinte
  2. Locul de muncă al părinţilor/reprezentanţilor legali  (care au raportul de muncă/serviciu nesuspendat, dovedit prin adeverinţă de serviciu) – 5 puncte pentru fiecare
  3. Adeverinţă de la unitatea de învăţământ frecventată de către mamă la forma de zi (dacă este cazul ) – 5 puncte
  4. Mame care au în îngrijire un alt copil sub vârsta de 1 an ( se ataşează copie după certificatul de naştere a copilului) – 2 puncte
  5. Fraţi sau surori care frecventează grădiniţe care funcţionează în aceeaşi clădire cu creşa ( se ataşează o adeverinţă de la grădiniţă ) – 5 puncte
  6. Copii gemeni ( se va completa câte un dosar pentru fiecare copil) – 5 puncte pentru fiecare copil
  7. Familie cu mai mulţi copii ( se vor ataşa copii după certificatele de naştere a copiilor) – 2 puncte  pentru fiecare copil
  8. Familie cu părinte unic ( se va ataşa un act notarial/sentinţă prin care încredinţează minorul, care să demonstreze faptul că are în întreţinere copilul) – 10 puncte

    Adeverinţele de la serviciu se vor puncta în funcţie de luna în care îşi reiau activitatea părinţii aflaţi  în concediu pentru îngrijirea copilului, astfel:

  1. celor care îşi reiau activitatea înainte de luna septembrie  li se vor acorda 5 puncte;
  2.  celor care îşi vor relua activitatea din luna septembrie  – 4 puncte; octombrie – 3 puncte; noiembrie – 2 puncte; decembrie  – 1 punct.

       Cazurilor sociale li se vor aloca 5 puncte (se va ataşa ancheta socială):

    1. copii cu dizabilităţi ;
    2. copii aflaţi în tutela altor persoane pensionate conform prevederilor legale în vigoare;
    3. copii luaţi în plasament în familie;
    4. copii aflaţi în situaţii de risc de separare de părinţi.

Pentru a putea beneficia de punctajul alocat fiecărui criteriu de departajare, se vor anexa la cererea de înscriere toate actele doveditoare necesare.

Lista cu locurile disponibile în creşe pentru anul şcolar care începe în luna septembrie se aprobă prin Decizia  Directorului Executiv DAS Oradea, la propunerea coordonatoarelor de creşă şi în baza planului de şcolarizare stabilit de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor  – până cel târziu la data de 01 iulie a anului în curs.

În perioada 1– 15 iulie a anului în curs, după finalizarea perioadei de înscriere, dosarele depuse pentru înscrierea copiilor la creşă pentru anul şcolar următor vor fi analizate în baza criteriilor pentru departajarea copiilor la înscriere prevăzute la art. 20  alin. (6) si se va stabili lista cu copiii admişi în limita locurilor disponibile existente, de către Comisia de analiză a dosarelor numită prin Decizia Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Oradea.

Lista nominală cu punctajul stabilit  pentru fiecare copil pentru care s-a depus dosar de înscriere pentru a frecventa creşa în anul şcolar următor, respectiv începând cu luna septembrie a anului în curs va fi afişată la Avizierul existent la Serviciul Relaţii cu Publicul şi Evaluare Iniţială, publicată pe site-ul  DAS Oradeawww.daso-oradea.ro şi pe site-ul Primăriei municipiului Oradea www.oradea.ro,  în prima zi lucrătoare consecutivă  datei de 15 iulie a anului în curs.

Punctajul stabilit şi acordat fiecărui copil în baza actelor depuse la dosarul pentru înscrierea în creşă poate fi contestat de către parinţii/reprezentanţii legali ai copilului în termen de 5 zile de la data publicării . Contestaţiile se depun la Serviciul Relaţii cu Publicul şi Evaluare Iniţială din cadrul DAS Oradeaşi vor fi analizate de către o Comisie de soluţionare a contestaţiilor constituită în baza Deciziei Directorului  Executiv al DAS Oradea, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării perioadei de depunere a contestaţiilor.

După expirarea perioadei de contestaţie Directorul Executiv al DAS Oradea, aprobă prin Decizie, lista cu copiii înscrişi şi admişi pentru a frecventa creşa pentru anul şcolar următor, respectiv perioada septembrie – iunie.

(15) Copiii vor fi admişi pentru a frecventa creşa în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut şi în funcţie de locurile disponibile în creşă pentru anul şcolar următor.

Copiii care nu îndeplinesc punctajul necesar pentru a fi admişi să frecventeze creşa, în limita locurilor disponibile existente la începutul anului şcolar, vor rămâne înscrişi pe lista de rezervă . În momentul în care se eliberează un loc la creşă, pe parcursul anului şcolar acesta va fi ocupat de următorul copil care se află pe lista de rezervă.

Consuela Govor, consilier DAS Oradea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *