Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Cum se comportă mintea umană, după 50 de ani ?


Într-o carte despre hipnoză (scrisă de cercetători în domeniu) se spune că fiecare om are un ritm biologic de 90 minute, după care timp de 20 minute trebuie făcută pauză, deoarece intră în repaus emisfera stângă. Orice se face în aceste 20 minute nu are eficiență. Rămâne ca fiecare din noi să ne descoperim intervalul de repaus mintal.
Mintea umană funcţionează cel mai eficient în jurul vârstei de 50 de ani, nu în tinereţe. Corpul şi creierul nu îmbătrânesc în acelaşi ritm.
Dimpotrivă, puterea minţii creşte odată cu vârsta, arată studiile. Chiar este creierul condamnat la degradare? – se întreabă Barbara Strauch, jurnalist la „The New York Times” şi autoare a cărţii „Viaţa secretă a creierului adulţilor: Descoperiţi talentele surprinzătoare ale minţii de la vârsta mijlocie”. Astfel a descoperit că este înconjurată de oameni de vârstă similară care, deşi nu-şi puteau aminti numele restaurantului la care au mâncat sau al cărţii pe care tocmai o terminaseră de citit, puteau să coordoneze afaceri pe continente diferite.
Cercetătorii – sociologi, psihologi şi neurologi – au descoperit că, în cazul unei persoane ajunsă la vârsta a doua, creierul nu se comportă ca restul corpului.
Este adevărat că memoria este afectată, la fel şi alte funcţii ale creierului legate de motricitate. Pe de altă parte, creşte abilitatea de a lua decizii corecte despre lumea din jur.
Cercetătorii au folosit rezonanţa magnetică pentru a analiza efectele îmbătrânirii şi au constatat că celulele creierului nu se împuţinează subit. Dimpotrivă, creierul se adaptează şi le permite persoanelor trecute de 50 de ani să-l folosească mult mai eficient. Astfel, dacă tinerii folosesc pe rând cele două emisfere ale creierului, persoanele în vârstă reuşesc să le utilizeze simultan.
De asemenea, se îmbunătăţesc capacităţile cognitive, după cum demonstrează un studiu care a urmărit evoluţia vieţii a 6.000 de americani timp de 40 de ani.
Testele de vocabular, memorie, aritmetică, orientare spaţială, viteză de reacţie şi logică au demonstrat că oamenii cu vârste între 40 şi 60 de ani au obţinut rezultate mai bune decât cei de 20 de ani.
Bărbaţii au avut cele mai bune rezultate în jurul vârstei de 50 de ani, pe când la femei, abilităţile s-au îmbunătăţit şi după vârsta de 60 de ani.
Chiar şi abilităţile sociale şi capacitatea de a judeca corect oamenii şi situaţiile cresc odată cu vârsta.
Partea creierului responsabilă cu emoţiile umane se micşorează mai lent decât celelalte zone.
Un studiu realizat de Universitatea Harvard demonstrează că oamenii trecuţi de 50 de ani iau şi cele mai bune decizii financiare.
Nu în ultimul rând, studiile contrazic şi teoria conform căreia, îmbătrânirea aduce după ea dezamăgire şi depresii.
Se pare că, pe măsură ce îmbătrânim, reacţionăm altfel la necazuri, creierul reuşeşte să se programeze să accentueze aspectele pozitive şi să le elimine pe cele negative.
Vreţi să aveţi o minte clară şi la bătrâneţe?
Exista o metoda de a vă menține creierul tânăr.
Nu va opriți niciodată din învățat!
Studiaţi organizat (ca la școală)
Stați în preajma oamenilor pozitivi și motivați.
Suplimentar: Fiţi activi. Nu deveniți leneși, pentru ca dăunează grav sănătății.
Implicați-vă tot timpul în diverse activități, pentru a vă menține mintea alertă.
Beţi ceai verde.
Beți cafea, moderat, dar beți! (evitata Ness).
Beți vin, dar nu mai mult de un pahar pe zi – care vă va ajuta să câștigați cu 20% mai multa sănătate mentală.
Hidrataţi-vă mintea. Oamenii care beau zilnic suc proaspăt au cu 76% mai puține șanse să se îmbolnăvească de Alzheimer.
Cantitatea mare de polyphenoli, antioxidanți găsiți în fructe, protejează creierul de boală.
Mâncaţi multe fructe şi legume ( evitaţi mâncărurile grase, care diminuează abilitatea celulelor nervoase de a comunica între ele).
Nu evitați oul. Oul conține vitamina B, care obligă celulele nervoase să ardă glucoza, cea mai importantă sursă de energie a creierului. Oul mai conține și antioxidanți, care protejează neuronii de stricăciuni și acizi grași omega-3, care mențin impulsurile nervoase la ritmuri optime.
Râdeţi. Luați-vă o pauza de la problemele cotidiene și râdeți. Citiți bancuri, uitați-vă la filmulețe amuzante. Chiar și anticiparea râsului scade stresul între 39-70% !
Râsul este extrem de bun și pentru inimă.
Dormiţi suficient. Somnul este important pentru o stare mentală bună. Memoria se organizează în creier în timpul somnului. 7 ore sunt obligatorii. Nu vă mai uitaţi la TV în exces (2 ore pe zi sunt îndeajuns).
Nu citiți ziare în exces. în schimb citiți cât mai multe cărți.
Spălați-vă bine pe dinţi. O gingie inflamată, sângerândă, poate sugera o problemă a sănătății. În plus, toate bacteriile care se strâng în gură, ajung în sânge și apoi la organele vitale, inclusiv la creier. De aici și o stare mentală extrem de proastă.
a consemnat: Dan Secrieru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *