Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Noile modificări ale Legii educaţiei, preconizate de Guvernul Cioloş, crează nemulţumiri


DEBUT JURNALISTIC.

 

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice lansează schimbări drastice ale programei de studiu din învăţământul gimnazial, modificări introduse cu scopul de a îmbunătăţii situaţia actuală a educaţiei din România. Pentru prezentarea publică a proiectelor, consultarea şi colectarea on-line a impresiilor, reacţiilor şi dorinţelor cetăţeneşti, analiza propunerilor primite cât şi validarea ştiinţifică a proiectului de către comisia de validare şi avizarea ISE, s-a gândit un plan calendaristic al dezbaterilor, ultima având loc între 8-10 februarie 2016. Dezbaterea publică urmăreşte întâlniri cu elevi, părinţi, cadre didactice, reprezentanţi ai societăţii civile la nivel local şi judeţean.

S-au făcut publice trei propuneri de plan cadru pentru curricula din învăţământul gimnazial, în urma căreia fiecare dintre ele prevede orarul disciplinelor pentru clasele V-VIII şi numărul de ore alocate acestora, săptămânal. Ca urmare: Limba şi literatura română pierde o oră, iar Limba latină şi Educaţia civică vor fi eliminate. Pentru înlocuirea acestora, se vor întroduce: Educaţia pentru drepturile copilului, Educaţia interculturală, Educaţia pentru cetăţenie democratică şi Educaţia economică, în ordinea avansării claselor.
Însă, există o asemănare remarcabilă între cele trei variante: nu contează nivelul de dificultate al materiei,pentru că orele de Limba şi literatura română pentru clasa a VIII-a sunt echivalente cu cele acordate clasei a V-a .
Aşadar, în urma controverselor şi a reacţiilor primite de la părinţi, cadre didactice şi societatea civilă, am realizat un sondaj de opinie, din care reiese că 20% din cetăţeni sunt de acord cu noua lege propusă, în timp ce 80% refuză să accepte o asemenea aberaţie în învăţământ. Procentul de 20% este susţinut de elevii revoltaţi şi adulţii nonconformişti care spun că de ce atât de multă încărcătură asupra elevilor ? Nu se vor ajuta de fiecare din aceste materii în viaţă. Până la urmă e şi greutatea noastră, a părinţilor, nu numai a lor”. Această afirmaţie aparţine părintelui  Gabriel T (37 ani), tatăl unei eleve de liceu din Oradea.
Cei 80% care se opun acestei schimbări, susţin că „majoritatea legilor care s-au dat în educaţie, au fost în defavoarea copiilor şi a profesorilor”, susţne Nicoleta H, profesoară de Limba si literatura română. De aceaşi opinie sunt şi cadre didactice, părinţi, vârstnici cu  îndelungată experienţă la catedră şi elevi cu vârsta de peste treisprezece ani.
Profesorii afectaţi declară faptul că: „şi în prezent programa este încărcatăPentru dascăli ar însemna o muncă mult mai mare dar şi o înţelegere foarte rapidă a elevilor, încât, materia va fi cantitativ mai multă, iar orele mai puţine” a mai afirmat profesorul Nicoleta H.
– „Reducerea orelor de limbă română este inoportună, şcolarii au de asimilat vaste cunoştiinţe, însă timpul va fi mai mult decât insuficient” este afirmaţia adusă de Natalia R, profesor şi mama unui elev de gimnaziu. Eu una pledez pentru menţinerea acestor materii, pentru că sunt vitale vieţii elevului”, adaugă aceasta din urmă.
– „Copiii noştri ajung să aibă foarte multe materii şi ore noi, trebuind să dobândească atât de multe abilităţi până în clasa a VIII-a! Cine ar îndrăzni să facă un asemenea act criminal asupra educaţiei lor? Unde sunt constituţiile care favorizează inteligenţa, unde este cultura?” comentează Elena T, mama unui şcolar care va intra în clasa a V-a .
Până şi elevii se arată afectaţi de aceste acţiuni: nu ni se pare corect să se reducă orele de română sau orice alte materii de studiu! Nu sunt cu nimic mai importante celelalte materii, avem nevoie de toate” afirmă Paula F, elevă (14 ani).
– ” E o adevărată ruşine că ni se răpesc pasiunile şi cunoştiinţele, chiar de sub ochii noştri, pentru că în câţiva ani vom fi de râsul naţiunilor!” este de părere Gabriela T, elevă (14 ani).
O primă rundă de consultări a Ministrului Educaţiei, Adrian Curaj, cu profesorii orădeni, a avut loc joi, la Inspectoratul Şcolar Bihor. N-a fost simplu pentru oaspete.
Putem să concluzionăm, în câteva cuvinte ideea prin care, majoritatea orădenilor, indiferent de vârstă sau ocupaţie, sunt nemulţumiţi de acest proiect.  

 

Alexandra Torjoc, elevă a clasei de jurnalism a Colegiului M. Eminescu din Oradea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *