Du-te la …
UZP Bihor on YouTubeFeed RSS

Omul ca o carte deschisă – Școala în România după un an de pandemie


 

Prof.univ.dr. IOAN AUREL POP

Președinte al Academiei Române

Prof.univ.dr. MIRCEA MICLEA

Universitatea „Babeș Bolyai” Cluj-Napoca

Prof. SORIN ION

Secretar de Stat, Ministerul Educației

Ce ne propunem? (scop şi obiective):
Scopul

  • Evaluarea calității actului educațional în învățământul românesc în anul scrurs de la declararea stării de pandemie.

Obiective

  • Radiografierea stăriiactuale a școli românești la un an de la instalarea pandemiei de COVID 19;
  • Prezentarea unor beneficii și limite ale folosirii tehnologiei și instrumentelor online în activitatea de predare-învățare-evaluare;
  • Realizarea unei dezbateri privind viitorul școlii și societății românești în următoarea perioadă.
De ce propunem activitatea? (motivaţia)
În 16 martie 2021 se împlinește un an de când Președintele României instituia starea de urgență pe întreg teritoriul țării pe fondul declarării stării de pandemie pricinuită de COVID 19 la nivel mondial. Din acel moment, viața multor oameni s-a schimbat radical, iar una dintre cele mai afectate componente ale societății a fost educația. Școlile au trecut de la învățarea „față-în-față” la învățarea on-line, fapt care i-a luat pe mulți profesori și elevi prin surprindere. La un an de la acel moment, situația nu este semnificativ modificată, chiar dacă o parte dintre cursuri s-au reluat în lumea reală. Încă planează starea de incertitudine, iar învățământul on-line poate reprezenta oricând o soluție de luat în considerare. Ce a fost bun și ce a fost rău în anul care a trecut pentru educația românească? Ce învățăminte putem trage în urma experienței ultimului an? Care sunt perspectivele școlii autohtone în viitorul apropiat? Iată doar câteva întrebări la care ne propunem să răspundem pe parcursul prezentului webinar.
Cui ne adresăm? (grup-ţintă):
  • Cadre didactice, elevi și studenți interesați de situația prezentă și viitoare a educației în România.
Cum se desfăşoară? (descrierea activităţii):
  1. Intervenții din partea lectorilor invitați în limita a 15-20 minute pentru fiecare vorbitor;
  2. Adresarea de întrebări lectorilorinvitați și formularea răspunsurilor acestora pe temele puse în discuție;
  3. Dezbateri privitoare la starea prezentă și deperspectivă a educației în România.
Ce aşteptăm? (rezultate anticipate):
  • Numărul de persoane participante şi implicate în educarea elevilor;
  • Implicarea activă a persoanelor participante;
  • Conștientizarea de către participanbți a „plusurilor” și „minusurilor” învățământului on-line pentru educarea și instruirea elevilor și studenților.

 

 

Prof. univ. dr. Valentin Cosmin Blândul

Președinte al Asociației pentru Educație și Formare „TopFormalis” Oradea

Telefon: 0040 745 267047

Email: topformalis@gmail.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *